הפלג הירושלמי: "אסור להתייצב בממ"ח"

    דוד קורצווייל 3 Comment on הפלג הירושלמי: "אסור להתייצב בממ"ח"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיום פקיעת חוק טל, ועד ליום חקיקת חוק הגיוס לפני כחודש וחצי, נשלחו מצד הצבא רק צווים ראשונים, בעוד שצווים להתייצבות שנתית או חצי שנתית לא נשלחו כלל. למרות, זאת, מתוך השנתונים המדוברים , של בחורי ישיבות בגילאי 17-19, נרשמו אלפי בחורים שנשמעו להוראתו של הגר"ש אויערבאך ושאר הרבנים וראשי הישיבות, שלא להתייצב בלשכת הגיוס.

    אולם, כחלק מחוק גזירת הגיוס, נדרשים החל מעתה גם כ28,000 אברכים נשואים (וכן בחורים מבוגרים), בגילאי 22 – 28, להתייצב בלשכת הגיוס על מנת שהצבא יציע להם שירות צבאי או אזרחי, ואם יסרבו יוכלו לקבל פטור. (וכפי שמופיע במפורש ב'הצעת חוק שירות בטחון' התשע"ד, סעיף 26ט' א' "הוראות לעניין מי שמלאו לו 22 שנים". ציטוט לשון החוק הרלוונטית מצורף לידיעה). הצבא הגדיל לעשות, ופתח 'מתחם מיוחד', שם יוצעו לכל בני הישיבות והאברכים לשרת בצבא או בשירות האזרחי, ואם יסרבו יוכלו לקבל פטור.

    דרכי השכנוע שבהם יפעלו אנשי הצבא, בפרט על המתייצבים שיראו להם 'חוליות חלשות', עדיין לא נחשפו כולם, מן הסתם, אך כבר עתה ברור כי המדובר במראיינים מיוחדים שגדלו בציבור החרדי ומכירים את הצורה לשכנע את בני הישיבות, יחד עם בוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות שהוכשרו במיוחד על מנת 'לטפל' בציבור החרדי.

    "גם אם חלק מהאברכים יסרבו לעבור את מסע השכנועים ואכן לא יעברו אותו או שלא ישתכנעו ממנו, איננו מסתפקים בכך. ברגע שבאותו מתחם קיימת פעילות של שכנוע חרדים להתגייס, הרי שכל הנכנס למקום זה מסתכן, וגם אם אינו מסכן את עצמו – הוא מסכן את חבירו, שעשוי מאופי חזק פחות ועלול כן להשתכנע. וכל ישראל ערבים זה בזה."

    ב'ועדה להצלת עולם התורה' אומרים כי מלבד השכנועים המיוחדים שיהיו במקום, הרי שעצם הדבר שכחלק מגזירת הגיוס נדרש מהאברכים בני 22-28 להתייצב באותו מקום, ממילא הדבר גורם שעלינו לא להתייצב. "מבחינתנו המדובר בגזירת שמד, השמדה כפשוטה. וממילא ברור שאין שום שיתוף פעולה עם תוכנית השמדה. כל מי שיש לו קצת אחריות על עולם התורה, אינו מסוגל- גם אם ייכלא – למלא אחר הדרישות של גזירת השמד, ואחר השאיפות של איילת שקד וגדי אגמון –ששואפים שכולם ירוצו להתייצב בלשכת הגיוס".

    ואכן, בעיתון 'הפלס' תוקפים כבר מס' ימים בחריפות את תכנית ה'מתחם המיוחד להתייצבות חרדים' שהוקם בבסיס תל השומר בהשקעה של עשרות כ-16 מליון ש"ח, והיום פורסמו דברים מפורשים בשם הגר"ש אויערבאך, בעיתון נכתב: "מקבלי צווי ההתייצבות החדשים באו לשאול דעת תורה של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך שליט"א, ולאחר ששמע ובחן את כל הצדדים והנתונים השיב כי "אין רוח חכמים נוחה מדבר זה".

    ב'וועדה להצלת עולם התורה' אומרים כי בימים הקרובים ייערך חומר הסברה מיוחד לאברכים בנושא זה, ובעז"ה אנו עומדים לצפות באלפים רבים של אברכים שלא יתייצבו בלשכות הגיוס, שיצטרפו לאלפי הבחורים שכבר היום מסרבים בתוקף לכל איומי ופיתויי הצבא ואינם משתפים פעולה איתם כלל.

    ב'וועדה' מדגישים דבר נוסף, כי למרות שלטענת גורמי הצבא, כל התהליך מיועד אך ורק למטרות פטור, הרי שאם היה הדבר כן היה אפשר לשלוח את הפטור לביתם של האברכים. "אנו חושבים שהדבר ייקל גם על שלטונות הצבא. עלות של 28,000 בולי דואר היא זולה הרבה יותר מהפעלת מתחם מיוחד לציבור החרדי. כשם שעד היום, כל מי שהגיע לגיל הפטור קיבל את הפטור לביתו, כך היה אמור להיות גם היום – אם היו חפצים אכן לתת פטור. אם דורשים מהאברכים לבוא למתחם המיוחד – בעל כורחנו שהמדובר בשכנוע להתגייסות לשירות הצבאי – וכפי שמפורש בהוראות חוק הגיוס החדש לעניין "תקופת ההסתגלות".

    כמו כן, עקב הוראתו של ראש הישיבה שליט"א יתוגבר מוקד המידע של הוועדה, הפעיל במשך כל ימות השנה לסיוע לעומדים בפני צווי התייצבות ומעצר,במספר 05484-16784



    3 תגובות

    מיין תגובות